kommunikatör

Beskrivning

Elevernas riksförbund arbetar för en bättre och mer demokratisk skola. Vi finns för att samla och stärka elever i demokratiska forum, värna elevers rättigheter samt representera och föra fram elevers röst.

Har du ett intresse för utbildningsfrågor och vill arbeta med att lyfta fram elevers röst? Vi söker nu en kommunikatör med ansvar för att driva och utveckla Elevernas riksförbunds kommunikationsarbete. Som kommunikatör uppdaterar du regelbundet våra sociala medier och hemsida, utformar och formger kampanjer och får möjlighet att sätta din prägel på organisationens grafiska profil och dess skriftliga såväl som rörliga material.

Som kommunikatör har du en nära kontakt med våra medlemmar och hittar möjligheter att ständigt lyfta dem på våra plattformar. Du engagerar nya medlemmar och når ut till de elever som vi tidigare inte nått genom kreativa lösningar. Vi söker en kommunikatör som vågar testa nya idéer kring hur vi kan bygga en närmare relation och kommunicera direkt med elever. Som kommunikatör arbetar du i ett kommunikationsteam och i nära samarbete med organisationens pressekreterare.

Vi söker dig som

• Är intresserad av utbildningsfrågor och elevers rättigheter
  • Har en god förmåga att samarbeta, kommunicera med andra och att självständigt leda processer
  • Har erfarenhet av att skapa inlägg, både i form av text, bild och enklare rörligt material i sociala kanaler
  • Har förmåga att klippa enklare filmer (eller intresse av att vilja lära sig)
  • Uppskattar flexibilitet, snabba växlingar och att arbeta i olika tempon
  • Är idérik, utåtriktad och prestigelös
  • Är kreativ och gillar att spåna idéer kring nya initiativ och kampanjmaterial
  • Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande tjänster eller uppdrag.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt intresse för den verksamhet som Elevernas riksförbund bedriver. Vi värdesätter din vilja att  lära och att utvecklas i rollen. För oss är det viktigt att du vill bygga nära relationer till elever runt om i Sverige och aktivt engagera dem i all vår externa kommunikation.

Förutsättningar

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% till med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar målstyrd arbetstid. Tillträde februari 2022 eller enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns. Tjänsten är placerad på Elevernas riksförbunds kansli i Stockholm.

Så här ansöker du

Skicka in din ansökan (personligt brev och CV) till rekrytering@elevernasriksforbund.se senast den 21 januari 2021. Märk mailet med Ansökan Kommunikatör. Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Frågor om tjänsten besvaras av Amanda Lindestreng, Generalsekreterare, amanda@elevernasriksforbund.se eller 070-718 88 03 eller fackligt ombud
Robin Holmberg, robin@elevernasriksforbund.se eller 070-7188809.

Välkommen med din ansökan!