PROJEKTASSISTENT TILL RAISE YOUR VOICE 2022

Beskrivning

Elevernas riksförbund arbetar för en bättre och mer demokratisk skola. Vi finns för att samla och stärka elever i demokratiska forum, värna elevers rättigheter samt representera och föra fram elevers röst.

RAISE YOUR VOICE är Elevernas riksförbunds –  utbildningshelg under valåret, en nationell utbildning där unga engagerade i skolfrågor tillsammans kan stärka sina röster. Det fungerar som en mötesplats där deltagarna kan utbyta erfarenheter, kunskap eller starta samarbeten. Syftet med utbildningen är att ge förutsättningar för unga att känna till sina rättigheter, ge verktyg för hur de kan samverka med varandra, samt hur elever kan påverka i skolan likväl som i lokalsamhället. Med anledning av valåret 2022 kommer utbildningshelgen att fokusera på de allmänna valen och ungas delaktighet i demokratin. Utbildningarna och samtalen kommer att fokusera på vilken roll unga och skolan spelar i och för en stark demokrati.

Som projektassistent bistår du projektledare i planering och genomförande av projektet. Du ansvarar för samordningen av volontärer, kontakten med värdskolan och samordningen kring logistiken. Som projektassistent ingår du i projektets arbetsgrupp och bistår även vid behov andra i gruppen med diverse arbetsuppgifter.

Vi söker därför dig som

• är flexibel, utåtriktad och har förmågan att kommunicera med såväl elever som vuxna
  • är självgående, systematisk och noggrann
  • trivs med att samarbeta med andra
  • har lätt att kommunicera i tal och skrift
  • tar egna initiativ och visar prov på eget ansvar
  • har förmåga att prioritera mellan stort och smått och snabbt skifta fokus

Tidigare erfarenhet av engagemang i en ideell organisation eller förening är inte ett krav, men starkt meriterande.

Förutsättningar

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 50% med start omgående till och med 30 juni 2022. Kollektivavtal finns. Tjänsten är plats- och ortsoberoende, men resor förekommer inom tjänsten. Elevernas riksförbund tillämpar målstyrd arbetstid och tjänstgöring kan förekomma under obekväma arbetstider såsom helg- och kvällstid. Elevernas riksförbunds kontor är placerat i Stockholm.

Så här ansöker du

Skicka in din ansökan (personligt brev och CV) till rekrytering@elevernasriksforbund.se senast den 2 februari 2021. Märk mailet med Ansökan Projektassistent. Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Frågor om tjänsten besvaras av Amanda Lindestreng, Generalsekreterare, amanda@elevernasriksforbund.se eller 070-718 88 03 eller fackligt ombud
Robin Holmberg, robin@elevernasriksforbund.se eller 070-7188809.

Välkommen med din ansökan!