Vi söker en regionsamordnare

Vill du vara med och stärka Sveriges elever och arbeta för en bättre och mer demokratisk skola? Då ska du söka till tjänsten som vikarierande Regionsamordnare hos oss på Elevernas riksförbund!

Beskrivning

Elevernas riksförbund arbetar för en bättre och mer demokratisk skola. Vi finns för att samla och stärka elever i demokratiska forum, värna elevers rättigheter samt representera och föra fram elevers röst.

Elevernas riksförbunds regionsamordnare är under hösten 2022 tjänstledig på deltid och vi söker nu en vikarierande regionsamordnare med delat ansvar för våra tre regioner; Elevernas riksförbund – STHLM, Elevernas riksförbund – SKÅNE och Elevernas riksförbund – VÄST. Som regionsamordnare är du ett stöd till förtroendevalda och har ett övergripande ansvarar för att regionerna blir bidragsgrundande, utvecklas samt stabiliseras. Detta innebär främst att upprätthålla kontakt med regionernas nuvarande och potentiella medlemmar.

För tjänsten krävs att du är strukturerad, lösningsorienterad och kommunikativ. En förutsättning är att du trivs bra med telefon- och mailkontakt.

Vi söker dig som

• har goda ledaregenskaper och förmågan att engagera och entusiasmera människor i din närhet
  • är flexibel, utåtriktad och har förmågan att kommunicera med såväl elever som vuxna
  • är prestigelös med egen drivkraft och som trivs bra med att arbeta självständigt,  samtidigt som du är en del av ett team och större sammanhang
  • uttrycker dig väl i skrift och tal
  • är systematisk och noggrann, bra på att skapa och upprätthålla rutiner, strukturer och tydliga verksamhetsprocesser

Det är meriterande om du

• tidigare har arbetat med medlemsrekrytering
  • har erfarenhet av arbete med eller för unga människor
  • har tidigare engagemang i en ideell organisation eller förening eller varit engagerad i elevråd eller annan elevorganisation
  • har relevant eftergymnasial utbildning, ex. statsvetenskap eller motsvarande

Förutsättningar

Tjänsten är ett vikariat på 50% med tillträde 1 september 2022 till och med 13 januari 2023, med chans till förlängning. Tjänsten är plats- och ortsoberoende men vi ser gärna att du är bosatt inom Västra Götalandsregionen eller Region Skåne. Kollektivavtal finns.

Så här ansöker du

Skicka in din ansökan (personligt brev och CV) till rekrytering@elevernasriksforbund.se senast den 10 augusti 2022. Märk mailet med Ansökan Regionsamordnare. Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Frågor om tjänsten besvaras av Amanda Lindestreng, Generalsekreterare, amanda@elevernasriksforbund.se eller 070-718 88 03 eller fackligt ombud Robin Holmberg, robin@elevernasriksforbund.se eller 070-7188809.

Välkommen med din ansökan!