LEDIG TJÄNST HOS OSS

Elevernas riksförbund söker EN VIKARIERNADE REGIONSAMORDNARE

Vill du vara med och stärka Sveriges elever och arbeta för en bättre och mer demokratisk skola? Då ska du söka till tjänsten som
vikarierande Regionsamordnare hos oss på Elevernas riksförbund!

Beskrivning

Elevernas riksförbund arbetar för en bättre och mer demokratisk skola. Vi finns för att samla och stärka elever i demokratiska forum, värna elevers rättigheter samt representera och föra fram elevers röst.

Vi söker nu en regionsamordnare med ansvar för våra tre regioner; Elevernas riksförbund – STHLM, Elevernas riksförbund – SKÅNE och Elevernas riksförbund – VÄST. Som regionsamordnare är du ett stöd till förtroendevalda och har ett övergripande ansvarar för att regionerna blir bidragsgrundande, utvecklas samt stabiliseras. Detta innebär att skapa regionala mötesplatser för Elevernas riksförbunds medlemmar och upprätthålla kontakt med regionernas nuvarande och potentiella medlemmar.

Denna tjänst erbjuder en variation av arbetsuppgifter och ingen dag är den andra lik. För tjänsten krävs att du är strukturerad, lösningsorienterad och kommunikativ.

Vi söker dig som

• har relevant eftergymnasial utbildning
  • har dokumenterad ledarerfarenhet, goda ledaregenskaper och förmågan att engagera och entusiasmera människor i din närhet
  • är flexibel, utåtriktad och har förmågan att kommunicera med såväl elever som vuxna
  • är prestigelös med egen drivkraft och som trivs bra med att arbeta självständigt,  samtidigt som du är en del av ett team och större sammanhang
  • är systematisk och noggrann, bra på att skapa och upprätthålla rutiner, strukturer och tydliga verksamhetsprocesser

Tidigare erfarenhet av engagemang i en ideell organisation eller förening är inte ett krav, men starkt meriterande.

Förutsättningar

Tjänsten är ett vikariat på 100% med start från och med 23 augusti 2021 till och med 28 januari 2022. Tjänsten är plats- och ortsoberoende men vi ser gärna att du är bosatt inom Region Stockholm, Region Skåne eller Västra Götalandsregionen. Kollektivavtal finns. Elevernas riksförbunds kontor är placerat i Stockholm.

Såhär ansöker du

Skicka in din ansökan (personligt brev och CV) till rekrytering@elevernasriksforbund.se senast den 14 juni 2021. Märk mailet med Ansökan Regionsamordnare. Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Frågor om tjänsten besvaras av Amanda Lindestreng, Generalsekreterare, amanda@elevernasriksforbund.se eller 070-718 88 03 eller fackligt ombud
Frida Holmquist Lantz, frida@elevernasriksforbund.se eller 070-7188806.

Välkommen med din ansökan!