LEDIG TJÄNST HOS OSS

Elevernas riksförbund söker utbildningssamordnare

Vill du vara med och stärka Sveriges elever och arbeta för en bättre och mer demokratisk skola? Vill du ansvara för att samordna vår utbildningsverksamhet? Då ska du söka tjänsten som utbildningssamordnare hos oss!

OM OSS

Elevernas riksförbund arbetar för en bättre och mer demokratisk skola. Vi finns för att samla och stärka elever i demokratiska forum, värna elevers rättigheter samt representera och föra fram elevers röst.

OM TJÄNSTEN

I rollen som utbildningssamordnare ansvarar du för kontakt med beställare samt utvecklar vår utbildningsverksamhet som riktar sig till elevskyddsombud, elevråd, elevkårer och skolpersonal. I rollen arbetsleder, utbildar och motiverar du våra ideellt engagerade utbildare.

I tjänsten ingår bland annat att

• Administrera processen kring utbildningarna
  • Bidra till Elevernas riksförbunds kontinuerliga förbättring av utbildningsverksamheten
  • Utifrån givna målsättningar ta fram utbildningskoncept med teorier, konkreta metoder och förslag till utformning av utbildningarna
  • Leda ideella i utbildningsverksamheten

Som utbildningssamordnare kommer du även projektleda Demokratiforum, ett projekt finansierat av Allmänna Arvsfonden.

OM DIG

Vi söker dig som

• Har relevant eftergymnasial utbildning
  • Är självgående, strukturerad och har en god administrativ förmåga
  • Är en inspirerande och engagerande utbildare, samt har förmågan att engagera och entusiasmera människor i din närhet
  • Har kunskap om hur en lärandeprocess går till, hur metoder och teorier kan sättas i en kontext samt förstår hur de kan kombineras för att uppnå uppsatta          verksamhetsmål
  • Har god förmåga att skapa och behålla goda relationer med beställare när telefon är främsta kommunikationsmedlet
  • Har erfarenhet av att planera och hålla utbildningar och/eller workshops

Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av ledarskap, arbete i projekt samt har en god förståelse för digitala kommunikationsverktyg. Vi ser gärna att du har varit i kontakt med ideell verksamhet, gärna inom ungdomsrörelsen, och har förståelse för hur ideellt engagemang byggs och bibehålls.

PRAKTISKT
Tjänsten är på 100% och en tillsvidareanställning med tillträde i augusti/september 2021. Tjänsten är baserad på Elevernas riksförbunds kontor i Stockholm. Vi tillämpar målstyrd arbetstid. Kollektivavtal finns.

HUR DU ANSÖKER
Sista ansökningsdag är 30 juni 2021. Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Ansök genom att skicka CV samt ett personligt brev på max 1 sida till: rekrytering@elevernasriksforbund.se

Frågor om tjänsten besvaras av Amanda Lindestreng, Generalsekreterare, amanda@elevernasriksforbund.se, 0707188803
Fackligt ombud är Frida Lantz, frida@elevernasriksforbund.se