regioner

På denna sida hittar du information om våra tre regionala organisationer, vad de arbetar med, information om regionala träffar och kontaktuppgifter till respektive region.

Regionskongress 2024

Det är dags för årsmöte i Elevernas riksförbunds tre regioner: VÄST, STHLM och SKÅNE.

Regionskongressen är regionens årsmöte och högst beslutande organ. Där du som medlem får möjlighet att träffa andra elever, diskutera skolfrågor och var med och bestämma vad regionen ska jobba med under det kommande verksamhetsåret.

Region VÄST och STHLM kommer dessutom ha spännande workshops och föreläsningar om psykisk hälsa och ohälsa samt skolstress.

VÄST

VÄSTs Regionskongress

18-19 april. Fristad, Borås.

STHLM

Sthlms Regionskongress

25-26 april. Södermalm, Stockholm.

SKÅNE

SKÅNES REGIONSKONGRESS

12 april. Kirseberg, Malmö.

Drivkraft

Drivkraft är en inspirationsträff och vässa dina kunskaper inom viktiga skolfrågor valda av andra elever!

DRIVKRAFT är en regional heldag som anordnas varje höst där vi bjuder in till samtal, workshops och föreläsningar på olika teman. Ta chansen att träffa andra elever från hela regionen, utbyta erfarenheter och ta med dig ny viktig kunskap till din elevförening!

Håll utkik efter nästa Drivkraft!

Elevernas riksförbund har tre regionala organisationer som ligger under riksorganisationen – Elevernas riksförbund – SKÅNE, Elevernas riksförbund – VÄST och Elevernas riksförbund – STHLM. Regionerna fungerar som självständiga organisationer med egna styrelser, stadgar och verksamhet och ger dig som elev möjligheten att påverka skolan även på regional nivå. Den övergripande visionen är densamma – en bättre och mer demokratisk skola!

Regionerna

Vill du sitta i en styrelse?